پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی

چطور یک سیستم پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی در سایت ایجاد کنیم؟؟؟

اولین بار توی یک دوره آموزشی درباره سیستم پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی شنیدم. تا اینکه چند روز پیش با یکی از این چت بات ها مشاوره کردم و بهم مشاوره خرید داد. و باید بگم تجربه واقعا جالبی بود. نیاز نبود معطل بشم. نیاز نبود صبر کنم. و میتونستم بدون شرمندگی هر چندتا سوال که دوست دارم ازش بپرسم. با خودم فکر کردم وقتی این تجربه تا این اندازه جذاب و شگفت انگیزه؛ چرا دربارش باهاتون حرف نزنم؟؟.

اگه کسب و کار آنلاین داری و برای بیزینست وبسایت طراحی کردی؛ این مقاله مخصوص توئه. همچنین اگه طراح سایتی و برای دیگران سایت طراحی میکنی هم از خوندن این مقاله غافل نشو. چون قراره حسابی کمکت کنه و به کارت بیاد. پس بیشتر از این مقدمه چینی نمیکنم و یه راست میریم سراغ استفاده از هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتریان.

 

پشتیبانی مشتریان + چالش ها:

ارتباط با مشتری یا همون پشتیبانی یکی از بخش های مهم هر کسب و کاریه. مهم نیست کسب و کارت آنلاینه یا نه؟؛ و یا بزرگه یا کوچیک؟. در هر وضعیتی که هستی لازمه بدونی خیلی مهمه که چطور با مشتری هات ارتباط برقرار میکنی.

متاسفانه تعداد زیادی از افراد تصور میکنن پشتیبانی فقط مربوط به وقتیه که مشتری خریدش رو نهایی کرده. از این جهت ممکنه تصور کنن لازم نیست توجه زیادی به این بخش داشته باشن. درصورتیکه تعداد زیادی از مشتری ها قبل از خرید محصول سوالاتی دارن و برای رفع ابهام با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار میکنن. در این شرایط کیفیت پاسخگویی واحد پشتیبانیه که تصمیم نهایی مشتری رو تعیین میکنه. همچنین اگه کسب و کار شما جز کسب و کارهایی هست که خدمات دوره ای به مشتری ارائه میده؛ پشتیبانی ضعیف باعث میشه مشتری شما برای دوره های بعدی شما رو انتخاب نکنه. که همه اینها به مرور زمان باعث تضعیف کسب و کار شما میشه.

با این وجود تعداد زیادی از کسب و کارها اونطور که باید به پشتیبانی مشتریان توجه نمیکنند. به این دلیل که:

  • تصور میکنن هزینه کردن برای پشتیبانی نوعی هزینه افراطیه.
  • ابزاری برای سنجش دقیق بهره وری پشتیبان ندارند. و ممکنه این تصور به وجود بیاد که نیروهای بخش پشتیبانی مستحق میزان حقوق دریافتی‌شون ندارند.
  • امکان پاسخگویی شبانه روزی به مشتریان رو ندارند.
  • کسب و کار کوچیکی رو اداره میکنن و نمیتونن همیشه آنلاین باشن.

 

پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی:

اخیرا هوش مصنوعی به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده. این دانش تقریبا در همه حوزه های زندگی ما ظاهر شده و روال های قدیمی رو متحول کرده. یکی از حوزه هایی که در اثر دانش هوش مصنوعی دستخوش تغییراتی شده، پشتیبانی مشتریان و جواب دادن به سوالات مشتریه.

امروزه ابزارها و افزونه های مختلفی به این منظور طراحی شده که میتونه بدون بهره گیری از نیروی انسانی به سوالات مشتری جواب بده. کافیه این ابزارها رو نصب کنید و تنظیمات اولیه اش رو انجام بدید. بعد از اون میتونید با خیال راحت کلیه کارهای پشتیبانی رو به این ابزارها بسپارید و مطمئن باشید که حدودا به خوبی یک نیروی انسانی میتونه به سوالات مشتری های شما جواب بده.

استفاده از این ابزارها به خصوص برای کسب و کارهای کوچیک مفیده. چون لازم نیست انرژی یک نیرو صرف پشتیبانی باشه و یا فردی جهت این کار استخدام بشه. به این ترتیب در هزینه های این کسب و کارها صرفه جویی میشه.

 

مزایای پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی:

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • افزایش رضایت مشتریان
  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش بهره وری
  • دسترسی شبانه روزی
  • رفع مشکلات و ابهامات در کوتاهترین زمان
  • کاهش اتلاف وقت و معطلی
  • افزایش فروش
  • کمک به رشد و توسعه کسب و کار

 

افزونه AI Engine:

این افزونه یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحان وبسایته. به کمک این افزونه شما میتونید یک چت بات مشابه چت جی پی تی در وبسایتتون راه اندازی کنید. راه اندازی چت بات به کمک این افزونه کار چندان سختی نیست. که به امید خدا در روزهای آینده درباره نحوه کارکرد این افزونه بیشتر با هم صحبت میکنیم. و نحوه استفاده از این افزونه رو بهتون آموزش میدم.

به کمک این افزونه میتونید پشتیبانی در سایتتون داشته باشید که 24 ساعته در دسترسه و میتونه به سوالات مشتری ها جواب بده. این افزونه تنظیمات مختلفی داره. به کمک این تنظیمات میتونید آواتار یا تصویر پشتیبان، قالب، جمله های ابتدایی و انتهایی ای که این ربات به زبون میاره و… رو تنظیم کنید.

در مقاله های بعدی بیشتر با این افزونه جالب آشنا میشیم و در عمل ازش استفاده میکنیم. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوه باشه. و دیدگاهی از هوش مصنوعی در اختیارتون قرار بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1614942132684

نرگس ساعدی هستم، مدرس، طراح و برنامه نویس سایت. عاشق طراحی سایتم و علاقه زیادی به تجارت الکترونیک دارم. اینجام که به کسایی که قصد دارن آموزش ببینن و یا کسب و کارشون رو آنلاین کنن کمک کنم. 

امیدوارم مطالب این سایت براتون مفید باشه🧡. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان در خصوص آموزش و یا طراحی سایت می‌تونید از طریق صفحه تماس با من، باهام در تماس باشید😊

جدیدترین نوشته‌ها