هوش مصنوعی و ابزارهای اون اصطلاح ترند این روزهاست. حتما شما هم مثل من حتی توی تایم استراحتتون درباره هوش مصنوعی میشنوید. و این نشونه همه گیر شدن این دانش در حوزه های مختلفه. طراحی سایت هم از این قضیه مستثنی نیست و مثل همه حوزه های دیگه تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته. امروز در این مقاله قصد دارم درباره کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی سایت باهاتون صحبت کنم. ببینیم به عنوان یه طراح ایت کوم امکانات و ابزارهای این دانش جدید برای ما مفیده و میتونه بهمون کمک کنه. در ادامه این مقاله آموزشی همراه من باشید تا چند ابزار مفید رو بهتون معرفی کنم. استفاده از این ابزارها حسابی به کارتون سرعت میبخشه.
کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی سایت:
1 . چت باتها، متداول ترین کاربرد هوش مصنوعی در طراحی سایت:
حتما شما هم در سایت ها با آیکن پشتیبانی آنلاین برخورد داشتید. وجود این امکان در سایت ها، مخصوصا سایت های خدماتی قوت قلب بزرگیه. چون میتونیم سوالاتمون رو با پشتیبان در میون بذاریم و با اطمینان خاطر بیشتری خرید کنیم. با این وجود گاهی پشتیبان آنلاین نیست و یا باید مدت زیادی برای صحبت با پشتیبان منتظر بمونیم. طبیعتا این موضوع اصلا خوشایند نیست و حتی ممکنه ما رو از خرید منصرف کنه. یعنی اگه تا چند لحظه پیش شک داشتیم که محصول رو خریداری کنیم یا نه؟؛ الان مطمئنیم که نباید به این سایت اعتماد کنیم.
همه ما میدونیم کیفیت سیستم پاسخگویی و پشتیبانی مشتری چقدر مهمه. با این وجود رعایت کیفیت در پشتیبانی و پاسخگویی برای همه ممکن نیست. به عنوان مثال ممکنه پشتیبان مریض باشه، خواب باشه، مسافرت بره و… . درحالی که یک ربات همیشه در صحنه حاضره و بدون خستگی کار میکنه.
2 . تولید محتوای بهینه:
اگه شغل شما تولید محتواست، عمده زمان شما صرف ایده پردازی و نوشتن محتوا میشه. درحالی که هوش مصنوعی میتونه در این زمینه به شما کمک کنه. برای مثال چت جی پی تی میتونه با دریافت موضوع و کلمه کلیدی، یک محتوای سئو شده بهتون تحویل بده. متاسفانه یکی از ضعف های این سرویس امکان تکراری بودن محتوای شما با یک نفر دیگه است. علاوه بر این لحن و صدای برند شما در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست. با این وجود این سرویس میتونه ایده اولیه نوشتن محتوا رو بهتون بده و در وقت و انرژی شما صرفه جویی کنه.
3 . تصویرسازی:
یکی از المان های مفید و مهم هر وبسایتی عکس ها هستن. عکس ها تاثیر به سزایی روی مخاطب دارن و تعامل و بازدید کاربران رو افزایش میدن. با اینحال انتخاب و ویرایش عکس ها به دانش و مهارت تخصصی نیاز داره. از طرفی معمولا زمان زیادی صرف میشه تا بتونید عکس های مورد نظرتون رو در گوگل جست و جو کنید.
ابزارهای هوش مصنوعی میتونن در این زمینه بهتون کمک کنن. برای مثال gencraft میتونه تصاویر رو در سبک های مختلف برای شما تولید کنه. کافیه بهش بگید چه تصویری نیاز دارید و بلافاصله تصویر مورد نظرتون تولید میشه و میتونید ازش استفاده کنید.
4 . تولید صدا:
پادکست ها یکی از امکانات موثر برای بهبود سئو هستن. وقتی مقاله ای در سایتتون قرار میدید، کمتر کسی حوصله مطالعه داره و تنها محتوای شما رو اسکن میکنه. درحالی که اگه محتوای شما به صورت پادکست در سایتتون باشه؛ احتمال شنیده شدن اون بیشتره. با اینکار کاربر زمان بیشتری در سایت شما باقی میمونه و این به معنی بهبود رتبه سئو سایت شماست. ابزارهای هوش مصنوعی توانایی تولید صدا از روی متن رو دارن. درواقع گوینده های مجازی در اختیارتون قرار میدن. تنها کاری که باید انجام بدید، انتشار پادکست هاست.
5 . ترجمه خودکار:
داشتن یک وبسایت چند زبانه مزایای زیادی برای شما داره. یک وبسایت چند زبانه اعتبار برند شما رو افزایش میده و با جذب مخاطبین بیشتر به بهبود رتبه سئو سایت شما هم کمک میکنه. در گذشته برای اینکه وبسایت چند زبانه ای داشته باشید می بایست علاوه بر تولید محتوا، ترجمه متون رو هم انجام میدادید. اما امروزه هوش مصنوعی این کار رو برای شما میکنه. جالبه بدونید اگه وبسایت شما وردپرسیه، افزونه هایی وجود داره که این ترجمه متون و انتساب به صفحات مختلف رو به طور اتوماتیک انجام میده. در این وضعیت تنها کاری که باید بکنید نصب افزونه است.
جمع بندی – دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی سایت:
علاه بر اینها هوش مصنوعی میتونه رفتار مشتری ها رو تجزیه و تحلیل کنه و راهبردهای عملیاتی در اختیارمون قرار بده. همچنین به کمک هوش مصنوعی امکان پیاده سازی سیستم های هوشمند پیشنهاد محصول رو به سایت اضافه کرد. این سیستم ها به عنوان سیستم های پیشنهاد دهنده یا Recomendation سیستم ها شناخته میشن.
همه اینها کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی سایت هستن. اینکه تا چه اندازه از این ابزارها استفاده میکنید یا نه؟ به میزان دانش تخصصی شما بستگی داره.
امیدوارم این مقاله واستون مفید باشه و حسابی به کارتون بیاد.